האנדרטה "עיני נצח" הוקמה במטרה להנציח את הסבל הנוראי שעברו ילדי לנינגרד

נחנכה אנדרטה לזכר ילדי המצור על לינינגרד בראשון לציון

אנדרטה לזכר ילדי לנינגרד שנספו בתקופת המצור על העיר במלחמת העולם השנייה נחנכה בפארק הזיכרון בראשון לציון



השינוי מתחיל עכשיו!

לפרטים נוספים לחצו על התמונה



אנדרטה לזכר ילדי לנינגרד שנספו בתקופת המצור על העיר במלחמת העולם השנייה נחנכה בפארק הזיכרון  בראשון לציון בטקס בנוכחות נבחרי ציבור מעיריית ראשון לציון, נציגי שגרירות רוסיה בישראל , אלכסנדר קרוקוב ודניס פרחומצ'וק, נציגי ארגון "התאחדות ניצולי המצור בלנינגרד" ותושבי העיר.

האנדרטה הוקמה במטרה להנציח את הסבל הנוראי שעברו ילדי לנינגרד בתקופת המצור,  בין השנים 1941-1944, שגבתה את חייהם של כ-750,000 בני אדם, ביניהם כ-400,000 ילדים. באירוע חנוכת האנדרטה השתתפו תושבים ונבחרי ציבור.

האנדרטה "עיני נצח" עוצבה על ידי הפסל יואל שמוקלר בשנת 2017 , גובהה  5 מטר ורוחבה כ -2 מטר.  במרכז האנדרטה ילדה קטנה לבושה בבגדי סחבות היושבת שעונה על קיר סדוק מופצץ מהפגזות.  בפארק הזיכרון בו מוקמה האנדרטה, ממוקמות שתי אנדרטאות נוספות המנציחות את אירועי מלחמת העולם השנייה, האנדרטה לזכר הגיבורים שלחמו בנאצים ושדרת חסידי אומות העולם המציינת את מספר חסידי אומות העולם שהיו בכל מדינה .

המצור על לנינגרד היה מצור צבאי של כוחות גרמניה הנאצית על העיר לנינגרד במהלך פלישתם לברית המועצות במהלך מלחמת העולם השנייה. מצור זה , שנמשך כ- 900 ימים, גרם למותם של כ 750,000 איש ביניהם נשים וטף אשר מתו מרעב או קפאו למוות.

בעיר ראשון לציון מתגוררים בימים אלו  ניצולי המצור שהיו ילדים בתקופת המלחמה. את הסבל האנושי שעברו ואת מראות הזוועה, אין הדעת יכולה לתאר.  900 יום של רעב בלתי נסבל, וקור מקפיא, תחת ירי בלתי פוסק של ארטילריה, שהיו שגרת יומם של הנספים והניצולים.



לפרטים נוספים לחצו על התמונה



קרדיט צילום עיריית ראשון לציון.


תגובות

תפריט נגישות