הוצבו מצלמות בתחנת הרכבת משה דיין

בשורה למשתמשי הרכבת:

הוצבו מצלמות בתחנת הרכבת משה דיין

 

לאור תופעת הגניבות והוונדליזם, הציבה החברה לבטחון מצלמות המשדרות בזמן אמת למוקד העירוני * נתוני רכבת ישראל מצביעים על המשך מגמת הצמיחה בתנועת הנוסעים ברכבות בעיר

 

פרויקט מבט ראשוני ממשיך להתרחב ועתה הגיע לאחד המוקדים הבעייתיים בעיר- תחנת הרכבת משה דיין. בחברה לבטחון האמונים על פריסת המצלמות והפעלתן, החליטו על הקדמת מועד הצבת המצלמות וזאת לאור תופעת הגניבות והוונדליזם בחניוני התחנה.

המצלמות הוצבו השבוע וחוברו למערכת מבט ראשוני המשדרת בחי למוקד העירוני. יש לציין כי מדובר במצלמות מתקדמות עם רזולוציה גבוהה ויכולת צפייה גם בחשיכה. כמו כן המצלמות מחוברות בסיבים אופטיים, דבר המאפשר צפייה רציפה בזמן אמת ובאיכות גבוהה.

בחברה לבטחון פועלים בנושא בשיתוף פעולה הדוק עם משטרת ראשון לציון ומקיימים מספר פעולות במוקדים בהם נדרשת נוכחות ומעורבות של גורמי הביטחון והסדר הציבורי.

נזכיר כי במסגרת פרויקט "מבט ראשוני" בראשון לציון, הוצבו למעלה מ-700 מצלמות ברחבי העיר במטרה להרתיע גורמים עבריינים מפגיעה בסדר הציבורי ולהעניק לתושבים תחושת בטחון. בהתאם לתוכנית לפריסת המצלמות, צפויה עיריית ראשון לציון לפרוס עוד כ-300 מצלמות. כמות המצלמות הגדולה ועומס המידע המגיע למוקד העירוני דורש הן תוכנית מתקדמת המאפשרת לסיירים לצפות בנקודות עניין רגישות וכן אזורים מסוימים שמשודרים בהתאם לשעות היום ולפעילות העירונית.

מחזיק תיק הביטחון סגן וממלא מקום ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "בעקבות פניות תושבים וכן דיווחים שהגיעו אלינו על מעשי וונדליזם וגניבות, החלטנו לזרז את הצבת המצלמות במקום כדי להרתיע מגורמים מפוקפקים להסתובב שם ולחבל ברכבים. אני משוכנע שנוכחות המצלמות תוביל לצמצום ואף מיגור התופעה".

 

עלייה של כעשרים אחוזים בנוסעים העושים שימוש בתחנות הרכבת בעיר

נתוני רכבת ישראל שהתפרסמו לאחרונה מצביעים על המשך מגמת הצמיחה בתנועת הנוסעים ברכבות בעיר. כך למשל, בשנת 2015 עלו בתחנות הרכבת בראשון לציון 1,362,411 נוסעים, שזו עלייה של 15.5% מהשנה הקודמת. 1,057,123 ירדו בתחנות העיר, שזו עלייה של 25.7% מ-2014.


תגובות

תפריט נגישות