הצוות שמינה ראש הממשלה…

 

תערוכה ראשונה בעיר מציגה את פיתוחי העתיד

בואו להכיר את מכון וולקני

 

עיריית ראשון לציון מתנגדת בתוקף להעתקת מכון וולקני משטח העיר אל הגליל * על רקע הקפאת עבודת הצוות שמינה ראש הממשלה לבחינת המהלך * מציג המכון בשיתוף עיריית ראשון לציון והחברה העירונית תערוכה שתציג את המעבדות, שטחי הניסוי והמחקרים המתקדמים ביותר בישראל * התערוכה בפארק שקמה ופתוחה לציבור

 


להזמנות לחץ על התמונה


מיני מסוק חמוש במצלמה תרמית שמעריך את מצב השקיית הפרי מהאוויר, בקרת אקלים ברפתות המאפשרת החלפת אוויר וסחרורו, יישום פתרונות להתמודדות צמחים עם מחלות, חום וקור והגג הקסום של מכון וולקני.

רוצים לגלות עוד על המוסד הגדול ביותר בישראל העוסק במחקר חקלאי? שיתוף פעולה של המכון עם עיריית ראשון לציון והרשות לתרבות ואומנות בחברה העירונית מנגיש את העשייה במינהל המחקר החקלאי מרכז וולקני לציבור. תערוכת הצילום מוצגת בגלריה הפתוחה לאמנות וסביבה בפארק שקמה ומתארת את הנעשה במרכז בעשרות השנים האחרונות.

התערוכה נפתחה במעמד ראש העירייה, דב צור ומנהל מכון וולקני, פרופ' אלי פיינרמן, בצל המאבק להשארת המכון בעיר ראשון לציון.

עיריית ראשון לציון רואה במקום עוגן חשוב ביותר לעיר שניתן לממשו על ידי פיתוח האזור באמצעות חקלאות מודרנית, אורבנית, פרויקטים מיוחדים לקיימות, הקמת מוסדות בתחום האקדמיה וכו'. זו הסיבה שראש העירייה, דב צור, התנגד בתוקף לרעיון שר החקלאות, אורי אריאל, להעביר את המרכז הממוקם בעיר לגליל, ובשטח שיתפנה לבנות עשרות אלפי יחידות דיור. "מכון וולקני הוא חלק מראשון לציון, ראשון לציון היא חלק ממכון וולקני" אמר צור  "הרעיון הזה מנוגד לתכנית המתאר של העיר שרק אושרה לאחרונה. אנחנו מתנגדים לכך נחרצות".

לאחרונה החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות צוות שיבחן העתקת פעילות מרכז וולקני לצפון. לאחרונה הקפיא בג"צ את עבודת צוות הבדיקה.

מרכז וולקני הוא השלוחה המחקרית של משרד החקלאותופיתוח הכפר ואחראי ל-75% מהידע במחקר החקלאיבמדינת ישראל. מוסד זה, הידוע בשם "מכון וולקני" נוסדכתחנת ניסיונות חקלאית בשנת 1921 ומציין השנה 96שנות פעילות.

מינהל המחקר החקלאי מחולק לשישה מכוני מחקרהממוקמים בקריה החקלאית בראשון לציון. שם נמצא גםבנק הגנים הלאומי של ישראל, העוסק באיסוף ובשימורמינים של צמחים הייחודיים לישראל, להפקדה עבורהדורות הבאים. כמו כן, ישנם שני מרכזי מחקר בצפוןובדרום: מרכז מחקר נווה יער הממוקם בעמק יזרעאלומרכז מחקר גילת הממוקם בצפוןהנגב.

תערוכה זו פותחת צוהר למעבדות, לשטחי הניסויולמחקרים המתקדמים ביותר הנערכים במכון וולקני. הכניסה חופשית, הציבור מוזמן.

 

צילום: עידן גרוס


תגובות

תפריט נגישות