תגובת וועד מגדלי העיר

הכל התחיל כאשר העירייה שלחה במשך השנים מכתבים לבעלי העסקים ובהם היא דרשה מהם לשפץ על חשבונם את חזית הקניון.
ככל שלא יעשו זאת בעלי העסקים, העירייה תעשה זאת על חשבונה ותחייב אותם לאחר מכן.

לאחר שמעט מאוד בעלי עסקים נענו לדרישת העירייה, הגישה העירייה תביעה לבית המשפט השלום בראשון לציון לחייב את בעלי העסקים לפעול בעניין.



אמא אבא החופש הגדול בשיא ואתם חייבים להרגע?

לפרטים נוספים לחצו על התמונה



בעלי העסקים (רובם) באמצעות משרד עורכי דין אריה סער, הגישו את תשובתם לתביעה והביעו את התנגדותם לשיפוץ חזית הקניון, לאור העובדה שהמבנה בעל תקרת פל קל, מסוכן לציבור (כך ע"פ העירייה) ולכן אין טעם לשפץ חזית של קניון שאינו בטיחותי ומט לנפול.

העירייה טענה טענות רבות וסותרות ביניהם

1. שהקניון לא הוכרז כמבנה מסוכן (למרות מכתב מפורש ממהנדס האחראי על מבנים מסוכנים ומ"מ מהנדס העיר)

2.  שהקניון כן מסוכן אך לא אמור להפריע לשיפוץ וכו'.

השופטת לא קנתה את תירוצי העירייה וכך לאחר פיתולים רבים, נאלצה העירייה לתקן את תביעתה כך שקודם יטופל עניין הפל קל ורק לאחר מכן, יטופל עניין שיפוץ החזית.

בשלב זה העלו בעלי העסקים טענה כי מאחר ותקרת הפל קל משמשת כרחבת חנייה עבור מגדלי המגורים שנמצאים מעל לקניון, יש לצרף גם אותם לתביעה. שהרי הם גם צריכים לשלם עבור בדיקת הפל קל ובמידת הצורך התיקון כאשר יש להם זיקה חזקה לעניין.

כעת העירייה צריכה לצרף לתביעתה עוד מאה בעלי דירות לתביעתה, כאשר הדיון בנושא יתמשך ויתארך.

זאת במקום שהעירייה תיקח על עצמה לבדוק ולתקן את עניין הפל קל בעצמה, כפי שהציע ראש העיר בישיבת מועצה, כיון שאין בעלים אחד לקניון, ובמיוחד לאור העובדה כי המחדל בעניין הפל קל לא היה של בעלי העסקים אלא של חברת גינדי שבנתה את הבנייה בחריגות גדולות (לקניון לא ניתן תעודת גמר), עם תקרת פל קל והשאירה את בעלי העסקים להתמודד עם העניין, כאשר היא אף לא רושמת את זכויותיהם הקנייניות בטאבו  והעירייה אפילו לא מספקת להם רישיונות עסק)

וועד מגדלי העיר



לכתבות נוספות מגזין הראשון

 


תגובות

תפריט נגישות