הצצה לעולם ההפקה המוזיקלית עם איציק לנציאנו

%d7%a9%d7%a8%d7%99%d7%94


"מוסיקה היא שפה אוניברסלית"

איציק לנציאנו 34 ראשון לציון מפיק מוסיקלי עם ניסיון של מעל 10 שנים בתחום.

מנגן על מגוון רחב של כלים ומתעסק בהפקה אלקטרונית

אולי נתקלתם בו בעבר או מכירים אותו באחד משמות הבמה: RETNO, HUMAN GATE, ובפרוייקט האישי החדש EARTH CONNECT .


thmhe


תחום ההפקה האלקטרונית תופס את מרכז הבמה בשנים האחרונות.

אפשר לראות את זה בחתונות, פרסומות, באינטרנט, בכל מקום.

הביט האלקטורוני מושך את ליבו של הדור הצעיר ודבר זה מושך המון צעירים לנסות להכנס לתחום ולחלום להיות הדבר הבא.

הגענו לסטודיו של איציק כדי לעשות קצת סדר בדברים ולהבין איך הכל עובד מנקודת מבט מקצועית.

למדנו את משנתו והבאנו לכם אותה.


%d7%a9%d7%a8%d7%99%d7%943




– איציק ספר לנו איך הכל התחיל, איך החלטת להתעסק דווקא במוסיקה?

הכל התחיל בעצם בגיל ממש קטן.

חוש הקצב תמיד היה אצלי, מאז שאני זוכר את עצמי הייתי מתופף על כל דבר שהיה לידי. סירים,מעקות,שולחנות כל דבר.

המוזיקה תמיד התנגנה בבית. היתה את התשוקה מגיל צעיר אפשר לומר. מאוחר יותר, בערך בגיל 12 נחשפתי לראשונה למוזיקת הטראנס.

מאד התחברתי לצלילים והבנתי פשוט שלמילים אין משמעות בעיני.

המוזיקה היא שפה שמדברת לכולם ויכולה להעביר מסר ורגשות גם ללא מילים.


%d7%a9%d7%a8%d7%99%d7%944


עם השנים נכנסתי לעניינים יותר ויותר, הרחבתי את אופקי, תמיד חיפשתי מוזיקה חדשנית והופתעתי לגלות עולם מדהים, תרבות מוזיקה חדשה שמאחדת אנשים למטרה אחת משותפת – פשוט לשחרר הכל ולחוות את הרגע, את החופש והניתוק דרך המוזיקה ולהיכנס לטריפ טבעי.

בשנת 2007 חבר טוב בשם קובי שמואלוב הציע לי לבוא אליו לעשות טראק ביחד.

חלקנו תחום עניין משותף שהוא מוזיקת הטראנס. היינו הולכים הרבה למסיבות וחשבנו שלנסות לכתוב קטע ביחד יכל להיות רעיון לא רע.

אז הגעתי אליו לסטודיו ובמשך חודשיים עבדנו יום יום על הקטע, ששוחרר באוסף של סדהו רקורדס.

הזמן עבר לו ובשנת 2009 החלטתי שאני רוצה ללמוד הפקה אלקטרונית ולקחת את זה צעד קדימה ונרשמתי ללימודים במכללת רזוננס.

היו לי הרבה חששות אך כולם נמוגו כשטסתי לפסטיבל הטראנס "אוזורה" שבהונגריה בזמן לימודיי ולהפתעתי הרבה הטראק שעשיתי עם קובי נוגן בבמה המרכזית מול 15,000 אנשים.

לקח לי כמה שניות כדי לקלוט זה באמת הטראק שלי ושל קובי.

לאחר כל ההתרגשות פניתי לD.J שניגן את הקטע והצגתי את עצמי והוא אמר שהוא מרבה לנגן את הקטע ושהוא אחד האהובים עליו. לא יכול לתאר את ההרגשת האושר והסיפוק שחוויתי. זאת ללא ספק היתה החותמת שגרמה לי להמשיך עם המוזיקה בכל כוחי.


%d7%a8%d7%98%d7%a0%d7%95


לאחר המקרה כשחזרתי לארץ, החלטנו אני ואמיר מזרחי, שאותו הכרתי בבית הספר למוזיקה להקים פרוייקט משותף וקראנו לו RETNO (שילוב של המילים רטרו וטכנו). הופענו בכל הארץ ובאירופה, היתה תקופה יפה ומספקת. בשנת 2015 פירקנו את ההרכב וכל אחד פנה לקריירה אישית בתחומו.

לסאונד קלאוד RETNO לחץ כאן

לסואנד קלאוד של EARTH CONNECT לחץ כאן


%d7%a9%d7%a8%d7%99%d7%947


מאסטרו תן לנו כמה טיפים למוזיקאי המתחיל

דבר ראשון – שמוזיקאי צריך לדעת הוא שצריך להיות מוכן להקריב הכל למוזיקה. לדעת שמוזיקה זה התשוקה הכי גדולה שיש לך בחיים. שאתה רוצה להעביר את המסר שלך הלאה ולהיות מוכן להשלכות. אם באת בשביל לעשות כסף אתה כבר יכול לוותר מעכשיו. אין כסף במוסיקה, לפחות לא בהתחלה. לוקח זמן להתמקצע בתחום שלך ולדעת מה אתה עושה. אתה צריך לדעת שאתה הולך לעבור דרך ארוכה ולעבוד קשה עד שתגשים את החלום. אם אתה מוזיקאי אמיתי אתה תלמד להנות מהדרך שתוביל אותך להצלחה.

דבר שני – הוא לרכוש השכלה בתחום, החלטת שאתה רוצה להפיק מוזיקה? מזל טוב! עכשיו צריך ללמוד איך ניגשים להפקה, איזה ציוד צריך, עם מה מתחילים. אני מאד ממליץ לפנות לאחד מבתי הספר להפקת למוזיקה אלקטרונית שם ילמדו אתכם בדיוק איזה ציוד אתם צריכים, איך מתפעלים אותו וכמובן ילמדו אתכם להשתמש בתוכנת עריכה.

עוד אופציה היא למצוא מורה פרטי מקצועי ומנוסה.

זה יכניס אתכם לפרופורציות ותצאו משם עם ידע מספיק כדי להתחיל וליצור ולתת לניסיון לעשות את שלו.

דבר שלישי – סיימת ללמוד, התעסקת קצת עם הציוד, צברת ניסיון בסיסי? הגיע הזמן להשקיע בבידוד החדר, אקוסטיקה. הרבה יגידו שזה לא דבר שאדם מתחיל צריך לעשות, אני מתעקש על כך. רוב השנים לא עבדתי עם אולפן מבודד ברמה אקוסטית. תמיד הייתי צריך להלחם עם החזרות של תדרים ולשמוע כל הזמן רפרנסים במקומות שונים, מה שמקשה על קצב עבודה, ויכול להיות ממש מתסכל לפעמים.

היום במבט לאחור הדבר הראשון שהייתי עושה אחרי שסיימתי ללמוד זה לטפל אקוסטית באולפן. כל אחד לפי תקציבו, אבל להתחיל במשהו.

דבר רביעי – ציוד איכותי.

ציוד איכותי נשמר לאורך זמן, ציוד איכותי אמר סאונד יותר טוב, זרימת עבודה נכונה, עדיף להשקיע בציוד יקר מהתחלה מאשר לשדרג יותר מאוחר, זה סתם יעלה יקר יותר, אם כבר החלטת שאתה מוזיקאי – אין סיבה שלא תשקיע לפחות במוניטורים (רמקולים אולפנים) וכרטיס קול.

דבר חמישי ואחרון – לא להתייאש!!! נכון לא הכל ישמע טוב בהתחלה ותמיד יהיה לאן לשאוף  ומה ללמוד, אבל גם צריך לדעת להעריך את עצמך, להאמין בעצמך ולאהוב את מה שאתה עושה…

בהצלחה

איציק אני רוצה להודות לך על זמנך, על הידע שחלקת איתנו ואני מאחל לך הצלחה בהמשך הדרך תודה רבה


תגובות

תפריט נגישות